صنعت بیمه بهعنوان بخشی از بازار خدمات مالی، از صنایع گسترده، پیچیده و حیاتی دنیاست. در سده حاضر فعالیتهای اقتصادی به گونهای شکل گرفتهاند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمهای، سخت تحت تأثیر قرار میگیرد.
صنعت بیمه در سادهترین تعریف خود روشی برای پذیرش ریسک دیگران محسوب میشود،در واقع این جمله خبر از آن دارد که صنعت بیمه پذیرا و مدیریت کننده ریسک بیمهگزاران است.
خط سیر تحول دیجیتال در صنعت بیمه با تغییرات افسارگسیخته شروع میشود. تغییرات در فضای کسب وکار، در محیط فعالیت بیمهگران و نیز در انتظارات روز افزون مشتریان و رقبای تازه وارد و دیگر تغییرات همگی باعث میشود که بیمهگران برای استفاده از فرصتها و دفع تهدیدات ناشی از دنیای دیجیتال به تحول دیجیتال روی آورند.
صاحبنظران مدیریت معتقدند، عنصر مهم و پویایی که میتواند مدیران را در نیل به مزیت رقابتی یاری رساند، هوش رقابتی است. از این رو، یکی از حوزههایی که به طور قابل ملاحظهای از هوش رقابتی در افزایش عملکرد کیفی و کمی خود نهایت استفاده را کرده، صنعت بیمه است.
روند برگشتناپذیر فرایند دیجیتالیشدن توسط شرکتهای بیمه با هر اندازه، آغاز شده است. رقابت و تغییر رفتار مصرفکننده ناشی از همهگیری کووید-19، همگی عواملی هستند که این روند و تحولات اقتصادی ناشی از آن را تسریع میکنند.
تحریمها طی دو دهه گذشته چالش برانگیزترین بحث در سیاست خارجی و روابط اقتصادی ایران بوده است.
در سالهای اخیر، شاهد بودهایم که چگونه ارزشهای پیشنهادی در ایدههای نوآورانه با فناوریهای جدید همراه شده و با استفاده از مکانیزمهای نوین ارتباطی و تسهیل در دسترسیها، ما با سهولت هرچهتمامتر، به راهحلهایی که قبلاً بسیار پیچیده مینمود، فائق گردیدهایم؛ بدین ترتیب است که جهان شاهد رشد و شکوفایی نمایی در محیطهای کسبوکار است. بروز چنین تحولی منجر به تغییراتی در رفتار مشتریان و بهتبع آن مدل تقاضا شده است؛ ضمن اینکه در مواجه با این تغییرات عظیم، صنعت بیمه نیز بهصورت غیرانتخابی به این موج فناوری نوین پیوسته است بهطوریکه در سمت عرضه، رقابتپذیری شدید موجب رشد خلاقیت، محصولات نوین و نهایتاً مدلهای کسبوکار جدیدی شده است.
در دنیای واقعی، بیمهگر در ازای دریافت حق بیمه، زمانی به مشتری خود خسارت میدهد که مشتری در چارچوب تعریف شده در بیمه نامه، خسارتی دیده و یا ادعایی داشته باشد. در این حالت، بیمه هم خسارات مادی مانند اموال و هم زیان های غیر مادی و نا مشهود مانند خسارت شهرت/برند را پوشش می دهد.
خودروهای تسلا از ایمن ترین وسایل نقلیه امروزی در جاده ها هستند، بنابراین ممکن است فکر کنید که فرآیند بیمه آنها آسان و حق بیمه مربوطه پایین و ارزان باشد. این در حالی است که بسیاری از دارندگان تسلا ادعا می کنند که برعکس این موضوع صادق است و مالکان این نوع خودروها، بسیار بیشتر از رانندگان خودروهای بنزین/گازوئیل سوز برای بیمه خودروی الکتریکی خود (EV) ، حق بیمه پرداخت می کنند. نرخهای خاص خودرو های تسلا، شامل هزینههای تعمیر و تعویض میشود که در مقایسه با انواع دیگر وسایل نقلیه با قطعات آسان و ارزانتر، بسیار گران هستند.
به نظر می رسد که شرکت های بیمه می بایستی مدلهای فروش فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب کنند تا تجربه برتر مشتری را در دنیای پس از همهگیری، فراهم کنند. بیمهگران موفق کانالهای فعلی تماس با مشتریان را به هم متصل و حتی ادغام میکنند و شبکه فروش و توزیع خود را با فناوریهای نوظهور، توانمند میسازند تا بر تأثیر کووید 19، بر فرآیند جذب و حفظ مشتری، غلبه کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه سال گذشته سال بسیار سختی برای اقتصاد کشور بود، افزود: استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.
از افراد و شركت های دانش بنیان در حوزه های دادهكاوی، كشف جرم، كشف تقلب و هوشمندسازی مبارزه با پولشویی دعوت به همكاری كرد
دکتر دژپسند اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد را موجد تحقق شعار سال و رشد اقتصادی مثبت در سال ۱۴۰۰ دانست .
تحول دیجیتال احتمالاً به سرمایهگذاری قابل توجهی نیاز دارد
تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه سرنشین در چیست؟
وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولين جلسه اقتصاد مقاومتي سال 1400 استان خراسان رضوي که با حضور معاون اول ريیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: عملکرد چشم گیر تولید تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی، نياز ساير استان های کشور را نیز برطرف کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اقدامات زیر ساختی فنی و حقوقی در سال ۱۳۹۹ ، از آمادگی دولت برای برداشتن گام های بلند در جهت تسهیل سرمایه گذاری در بخش تولید خبر داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید برای سومین سال پیاپی در تعیین شعار سال، اظهار داشت: بانک ها در زمینه پشتیبانی و مانع زدايي از تولید با تمام قوا و جدیت وارد عمل شوند
دکتر دژپسند در نخستین نشست شورای مدیران وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۰ که مدیران کل استانی مجموعه این وزارتخانه نیز به طور مجازی در آن شرکت داشتند ضمن تأکید بر اهمیت تحولات کنونی اقتصاد کشور از آنها خواست در آخرین ماه های فعالیت دولت با تمام قوا و وجود در خدمت رسانی به ملت بزرگ ایران تلاش کنند.
محمدجواد محمدیان امامی
رایج ترین سوالات هم وطنان عزیز درخصوص انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث
مصاحبه مدیرعامل بیمه حافظ با چابک آنلاین
مصاحبه دکتر محمود دودانگه رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ و معاون سابق امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت با روزنامه اعتماد
یکی از رایج ترین سوالات بیمه گزاران درمورد بیمه بدنه است.