به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، مقاله یاد شده به نویسندگی حامد فرشباف ماهریان مدیر هماهنگی امور شعب و نمایندگان، سارا جعفری و دنا اشکبوس کارشناسان امور شعب بیمه حافظ به تحریر درآمده و در بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه منتشر شد.
در این مقاله به وفاداری مشتریان در نقطه مقابل رویگردانی آنها پرداخته شده است.
وفاداری مشتریان در نقطه مقابل رویگردانی آنها از جمله شاخصهای مهم و با اهمیت در سیستم های بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان به حساب می آید. شاخص های متعددی بر روی رویگردانی مشتریان و روند تغییرات آن در طول زمان تاثیر می گذارد.
در این تحقیق با توجه به اهمیت موضوع و همچنین کاربرد بالای آن به ارائه یک الگوریتم هیبریدی متشکل از روش های تصمیم گیری چند معیاره دادهکاوی و مدلسازی ریاضی مبتنی بر برنامه ریزی آرمانی پرداخته شده است.
متن کامل این مقاله در ویژه نامه فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشکده بیمه قابل دسترس خواهد بود.