لوگوی بیمه حافظ
  • منو
  • خانه
  • جستجو
  • English
  • ورود
پرچم ایران
جستجو
    درباره ما
    بیمه حافظ در یک نگاه
    چارت سازمانی
    جایگاه سازمانی
    کاتالوگ سازمانی
    خدمات الکترونیک
    صدور آنلاین بیمه نامه خودرو
    صدور و تمدید آنلاین بیمه نامه
    ثبت آنلاین الحاقیه افزایش تعهدات
    صدور آنلاین بیمه نامه آتش سوزی
    صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    تکمیل فرآیند صدور بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع خانوار
    پرداخت اقساط بیمه نامه
    پرداخت اقساط با کد اعلام بدهکار
    پرداخت اقساط با کد ملی
    استعلام نرخ بیمه نامه
    استعلام نرخ بیمه نامه ثالث
    استعلام نرخ بیمه نامه بدنه
    استعلام وضعیت بیمه نامه عمر
    وضعیت سود مشارکت در منافع
    استعلام اندوخته و بازخريد
    استعلام وضعیت و وصول بیمه نامه
    چاپ بیمه نامه ثالث
    سامانه جامع صدور گواهی حمل باربری داخلی
    صدور بیمه نامه اتباع خارجی
    دریافت نرم افزار
    اعلام خسارت درمان
    سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان
    نرم افزار مخصوص گوشي هاي هوشمند
    اعلام خسارت خودرو
    شبکه فروش و خدمات
    شبکه فروش
    شبکه فروش روی نقشه
    درخواست نمایندگی
    مراکز درمانی طرف قرارداد (کمک رسان ایران)
    روابط عمومی
    اخبار
    تقویم
    گالری ویدئو
    تماس با ما
    ارتباط با ما
    رایانامه info@hafezinsurance.ir
    پیگیری پیام
    پیامک 300045653
    فرم تقاضای استخدام
    پیگیری درخواست استخدام
    گزارشگری و افشای اطلاعات
    پورتال سهامداران
  • درباره ما
  • خدمات الکترونیک
  • دریافت نرم افزار
  • شبکه فروش و خدمات
  • روابط عمومی
  • تماس با ما
  • گزارشگری و افشای اطلاعات
  • پورتال سهامداران
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400 ساعت 10:12:31
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400 ساعت 15:26:47
مدیریت روابط عمومی
5947
1
2

اقدامات لازم در هنگام تصادف جرحی یا فوتی

خیلی از ما نمی دانیم در هنگام تصادف باید چه کاری انجام داد؟ چگونه کروکی بکشیم؟ مدارک لازم جهت ارائه به بیمه چه مدارکی می باشد؟

اقدامات لازم در هنگام تصادف جرحی یا فوتی

طبق آمار سازمان پزشکی قانونی کشور  بیش از سه هزار ۴۰۰ نفر در تصادفات بهار ۹۹ جان خود را از دست دادند و این نشان از تعداد بالای تصادفات در کشورمان می باشد.

این یادداشت که به همت خانم صفویان در معاونت فنی تهیه شده است سعی شده است تا یکی از رایج ترین مسئله هایی که روزانه با آن در اجتماع مواجه می شویم اطلاع رسانی شود.

بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه، وابسته به بیمه مرکزی ایران، ایران رتبه دوم قعر جدول (۱۸۹ از میان ۱۹۰ کشور دنیا) در تصادفات رانندگی نا ایمن داشته ‌است.

در ادامه تمام اقداماتی که یک فرد در هنگام تصادف جرحی یا فوتی باید انجام دهد را بررسی می کنیم:

1-     حفظ آرامش و خونسردی.

خونسردی بعد از تصادف بیش و پیش از آنکه یک اقدام روانی باشد، یک اقدام حیاتی برای کنترل اوضاع است. دست‌وپاچه شدن شما می‌تواند نه‌تنها باعث بهبود شرایط نشود، بلکه در جهت وخیم‌تر شدن آن‌ها نیز عمل کند. حفظ آرامش در همچین صحنه هایی ممکن است امری بسیار سخت و مشکل باشد لذا برای توسعه آرامش و خونسردی در مواقع بحرانی باید از همین امروز تمریناتی انجام داد.

2-     تماس با پلیس 110

اولین اقدام بعد از تصادف تماس با پلیس 110 می باشد. تصادف‌ها به دو دسته خسارتی و جرحی تقسیم می‌شوند. تغییر حالت و جابه‌جایی خودرو زمانی امکان‌پذیر است که تصادف از نوع خسارتی (فقط آسیب به‌وسیله نقلیه) باشد؛ اما وقتی تصادف جرحی (آسیب بدنی به سرنشینان) باشد این جابه‌جایی باید با احتیاط بیشتری انجام شود. لازم به ذکر است اگر تصادف منجر به فوت رخ داده باشد نباید موقعیت خودروها تا آمدن پلیس و اورژانس تغییر کند.

نکته : خسارت های مالی تاسقف 16 میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد ولی خسارت های جانی ( حتی یک خراش کوچک) نیاز به کروکی افسر راهنمایی و رانندگی دارد.

3-     تماس با مرکز اورژانس 115

نسبت به ارائه اطلاعات اولیه و جسمانی فرد مصدوم هوشمند باشید تا کارشناسان اورژانس با آمادگی بیشتری در صحنه تصادف حضور پیدا کنند.

4-     به هیچ وجه از صحنه تصادف جانی فرار نکنید.

این اقدام علاوه بر اینکه کار خلاف عرف و غیراخلاقی می باشد، جرم نیز می باشد و باعث کندی پیشرفت پرونده خواهد شد.

5-     مدارک شناسایی

همواره در هنگام رانندگی تمامی مدارک ضروری جهت رانندگی را در اختیار داشته باشید. برابر ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه ، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودرو‌هایی که بیش از ۴ سال از تولید آنان می‌گذرد برگ معاینه فنی را همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی این مدارک را ارائه دهند.

6-     مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه

بعد از طی مراحل قبل، اکنون باید در دست داشتن تمامی مدارکی که در بند 5 توضیح داده شد به شرکت بیمه گر مقصر حادثه رجوع پیدا کرد و جهت ادامه پروسه پرونده با کارشناسان بیمه همکاری لازم را انجام داد.

نکته: طرفی که مقصر نیست باید خسارت خود را از بیمه شخص ثالث مقصر دریافت کند. پس اگر در تصادفی شما مقصر شناخته شدید، به‌دنبال گرفتن خسارت نباشید. اگر ماشینتان بیمه بدنه داشته باشد می‌توانید با مراجعه به شرکت بیمه‌کننده، خسارت اتومبیلتان را دریافت کنید.

7-     مدارک درخواستی بیمه گر

در هنگام مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه، باید مدارک صحنه تصادف از جمله 1- کروکی افسر راهنمایی رانندگی  2- گزارش فوریت های پلیسی 110 و سایر اوراق قضائی را به همراه داشت و به کارشناسان بیمه تحویل داد.

نکته: در هنگام مراجعه به شرکت بیمه گر مقصر حادثه، حتما مدارک بالینی همانند عکس های پزشکی بیمارستان ( رادیولوژی، MRI، آزمایشات اولیه و...) را از بیمارستان اخذ کرده باشید.

8-     انتظار رای نهایی

در پایان که تمام مراحل قبل را طی کردید باید به انتظار رای مراجع قضایی بمانید تا حکم صادر شود.

 

 



نظرات
ثبت نظر جدید
→
→ →
→ →
→
ارسال نظر
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین عناوین
تحولات در نحوه نظارت بیمه مرکزی بر صنعت بیمه، پس از بحران شرکت بیمه توسعه تحولات در نحوه نظارت بیمه مرکزی بر صنعت بیمه، پس از بحران شرکت بیمه توسعه
درس‌های بحران شرکت بیمه توسعه درس‌های بحران شرکت بیمه توسعه
شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکت بیمه حافظ با افتخار، بیست‌وسومین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.
آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس آغاز جشنواره فروش بیمه‌نامه های متنوع شرکت بیمه حافظ به مناسبت سالروز تأسیس
روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه روندهای کلیدی برای مسئولین حسابرسی داخلی در صنعت بیمه
آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه آینده پژوهی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی صنعت بیمه
بررسی حادثه شناور شهراز بررسی حادثه شناور شهراز
انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب رئیس اداره حسابداری مالی در شرکت بیمه حافظ
چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه چارچوب مدیریت ریسک شرکتی (ERM) در صنعت بیمه
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان در شرکت بیمه حافظ
تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ تفاهم نامه طرح نوروزی فرماندهی پلیس راه ماکو و بیمه حافظ
ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ ارائه خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز در کلیه شعب بیمه حافظ
سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت سومین مراسم تئاتر ‌‌و موسیقی جشن حافظ با اسپانسری بیمه حافظ پایان یافت
انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ انتصاب معاون مدیر مالی در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ برگزاری جلسه آموزشی پیاده‌سازی سامانه مدیریت ریسک با نحوه شناسایی، تحلیل و ارزشیابی و پاسخ به ریسک در بیمه حافظ
تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی) تحلیل مقایسه‌ای نظام‌های بیمه‌ای مبتنی بر ساز و کار اشتراک ریسک (مطالعه موردی: بیمه‌های متقابل و تکافلی)
تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه تأثیر نوآوری خدمات بر رضایت مشتریان با نقش میانجی ارزش آفرینی و دانش مشتری در صنعت بیمه
به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها به کارگیری استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، ابزارهای مالی، در صنعت بیمه: چالش‌ها و راهکارها
مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا مدل‌سازی ریسک‌های بیمه غیرعمر و الزامات سرمایه در شرکت سهامی بیمه ایران: رویکرد کاپولا
چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه چهارچوبی برای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز در صنعت بیمه
شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور شاخص‌های ریسک پروفایل ریسک‌های دریایی در راستای بیم‌سنجی ریسک‌های مذکور
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و زندگی در شرکت بیمه حافظ
انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ انتصاب سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما در شرکت بیمه حافظ
شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی شناسایی ابعاد موثر بر بیمه غیرمتمرکز کسب و کارهای حوزه فناوری مالی مبتنی بر زنجیره بلوکی و هوش مصنوعی
اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد. اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 1403/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه حافظ منتشر شد.
راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ راه‌اندازی بخش صدای مشتری در شرکت بیمه حافظ
برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین برگزاری جلسه مدیران ستادی شرکت بیمه حافظ با مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان و بررسی مسائل در راستای بهبود خدمات رسانی قرارداد فیمابین
پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن پیام تبریک مدیر عامل بیمه حافظ به مناسبت روز زن
دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس دومین نشست مدیران ستادی و روسای شعب بیمه حافظ در سال 1403 -21و 22 آذرماه – مشهد مقدس
برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS) برگزاری اولین وبینار متمرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ، بیمه حافظ و شرکت کمک رسان (SOS)
درس‌های بحران شرکت بیمه توسعه درس‌های بحران شرکت بیمه توسعه
تحولات در نحوه نظارت بیمه مرکزی بر صنعت بیمه، پس از بحران شرکت بیمه توسعه تحولات در نحوه نظارت بیمه مرکزی بر صنعت بیمه، پس از بحران شرکت بیمه توسعه


پیوندها
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سنهاب
  • پژوهشکده بیمه
  • سندیکای بیمه گران ایران
  • انجمن حرفه ای صنعت بیمه
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • سازمان منطقه آزاد اروند
  • سازمان منطقه آزاد ارس
  • سازمان منطقه آزاد چابهار
  • اخبار وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • سازمان منطقه آزاد انزلی
  • سازمان فرابورس
  • شورای عالی مناطق آزاد
  • سازمان منطقه آزاد قشم
  • سازمان منطقه آزاد ماکو
  • فناوران اطلاعات خبره
  • کارانگر فناوران خبره
زبان ها
  • English
  • العربية
  • Türk
  • русский
.: کلیه حقوق متعلق به بیمه حافظ می باشد.